A kettlebell elnevezéssel egyre gyakrabban találkozhatnak nemcsak azok az emberek, akik edzőtermekbe járnak, hanem a televízióban is látható az utóbbi időkben nagyobb gyakorisággal, amint nagydarab, kigyúrt manusok lóbálnak irtó nehéznek tűnő füles vasgolyókat. A kettlebell nemcsak a legkülönbözőbb médiafelületeken köszön vissza ránk, hanem a Föld bizonyos országaiban a katonai kiképzés szerves részét képezi, míg nációtól függetlenül kommandósok és elit alakulatok is gyakorlatoznak a kettlebell módszereivel, amelyeket – speciális és hatékonyságnövelő tulajdonságuk miatt – felvettek az eszköztárukba. A kettlebell számára ennél jobb reklám nem is nagyon kell. Egy ilyen ajánlás nagyon meg tudja dobni a téma iránt a keresletet. S bár azt mondják, hogy a „jó bornak nem kell cégér”, a manapság divatos, marketing stratégiák által bőven túldíszített kínálati oldalon igazán üdítő, egy valóságos alapokkal rendelkező testépítési módszer.

De mi is tehát a kettlebell és mivel edz?

A kettlebell egy olyan, Oroszországban tradicionális gyökerekkel bíró testedzési módszer, melynek eszköze egy speciálisan erre az edzési stílusra jellemző ágyúgolyó kinézetű vasgolyó (oroszul „gírja”), melynek a saját anyagából kiképzett füle van, egyébként pedig vasöntvényből készült. A kettlebell eme nemes eszközének modern megjelenése már nem nélkülözi a makeup-jellegű borítást sem. Egyes darabjait előszeretettel festik például az edzőterem színére, de nem ritka a gumival való fogóborítás sem, ami már ergonómiai szempontokat is figyelembe vesz, mert megkönnyíti és kényelmesebbé teszi a golyóbis stabil megfogását. Ez ráadásul nem is ésszerűtlen, hiszen az említett súlyzók nagyobb darabjai elég komoly megfogást igényelnek, különösképpen a haladóbbak által végzett lengetések és lendítések során, melyekből a komolyabb versenyzők egész sorozatokat nyomnak le egy-egy edzés alkalmával.

kettlebell

A kettlebell működése

A testépítők révén mindenki ismeri hagyományos két-, vagy egykezes súlyzókat, ahol a súlyzó fogantyújának rúdján, mint egy tengelyen összpontosul a két végén lévő vassúlyok tömege, vagyis kézben/kezek közt van az effektív súlypont. A kettlebell – Betterbell.hu súlyzó, vagyis gírja kialakítása miatt a súlyzó fülek általi fogása messzebb esik a tömegközéppontjától, így jóval nagyobb összpontosítást igényel annak kiegyensúlyozott megemelése, vagy akár a lengetése. De ez nem csak fokozott figyelmet, hanem komolyabb, de még inkább szélesebb körű izommunkát igényel, ahol nemcsak egy-egy izomköteg dolgozik, hanem több izomcsoport összehangolt munkáját követeli meg. A fokozottabb izomigénybevétel okán olyan izmok, területek is bevonódnak a mozgási folyamatba, amiket esetleg évek, vagy évtizedek óta nem használtunk ilyen intenzitással.

A kettlebell szembetűnő haszna

A vázolt metodikából kikövetkeztethető, hogy rendkívüli mértékben növeli az állóképességet és egyedülálló sebességgel égeti el a zsírpárnákat, tehát kiválóan szálkásít. A kezdő testépítőktől kezdve egészen a profi élsportolókig mindenki nagy hasznát veheti ennek a módszernek, hiszen a szupergyors zsírégetés mellet rendkívüli módon növeli meg alkalmazója állóképességét. Körültekintő használata által hétről hétre egyre inkább érezhető a koordinációs készségek javulása, és a test modern, mozgásszegény életmód miatt már beszűkült mozgásterének és mozgási képeségének szembeötlő tágulása. Okosan, vagyis tapasztalt és képesített szakedző (intruktor) felügyelete mellett használva a kettlebell megmozgat és egyúttal szabaddá is tesz. Ki ne szeretné hát?

A megosztás csak egy gombnyomás: Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedIn

Comments are closed.

Post Navigation